Ioga para cuidar dos rins e bexiga

Everything starts in water. It is the womb and the source, the place where all is possible and from where all energy emerges. As such, it is also the energy of water where all healing cycles begin. In Energy Medicine Yoga, a system of yoga that combines energy work with asana, we explore where energy is stuck, and how we can get it to flow. And we focus on the organ systems and meridians that correspond with water: the Kidney and Bladder.
Kidney is the meridian system that leads all the others and Bladder, which is the longest meridian in the body, governs the nervous system.
In terms of psychology, the water element is the energy of the baby, the philosopher, and the king. This can be powerful, potent, and, when out of balance, dangerous. The main emotion that causes problems when water is out of balance is fear. And fear (along with anger, which is the wood element) can be one of the most debilitating and dangerous emotions.
Winter, the season associated with water, can be a fiercely lonely time. Holidays can bring up old hurts and make us feel disempowered or fearful. Turning our fear into hope, trust, faith, or courage is the balm we need to help us thrive through this season.
Working the Kidney and Bladder meridians through the following sequence will help you emerge from loneliness, depression, and fear into hope, growth, and abundance. In the depth of water, if you can hope for one small thing, it can help pull you out of the water. That’s what you need when you’re in that deep. It only requires you to believe that the possibility for change exists. This is the power of water. It is the start. It is the place where all potential lies. yoga journal
De acordo com a revista especializada Yoga Journal, existem até mesmo posições específicas que poderiam fazer bem aos seus rins e bexiga.

Posições de ioga para saúde dos rins e bexiga

1. Postura da criança

Por fizkes© Por fizkes
Com o bumbum nos calcanhares, estique seus braços para frente até que a palma das mãos toque o chão. Inspire e mantenha a postura por 10 segundos. Em seguida, ao expirar, levante toda a parte superior do corpo.

2. Postura do gafanhoto

Por fizkes© Por fizkes
Deite de bruços, levante a cabeça e metade do tronco o máximo possível. Os braços devem estar totalmente esticados para trás. Ao mesmo tempo em que você faz tudo o que foi dito, levante os pés, você deve formar um arco ao contrário.

3. Postura da cobra

Por fizkes© Por fizkes
De bruços, coloque as mãos no chão, estique os braços e levante a cabeça e o tronco, com movimento para trás. Você sentirá todos os músculos do seu corpo, desde os calcanhares dos pés até o pescoço.

4. Postura do sapateiro

Por fizkes© Por fizkes
Sentada no chão, reúna as solas dos seus pés, os joelhos devem ficar separados e perto do chão. Coloque as palmas das mãos sobre os pés e mantenha a coluna reta. msn Brasil

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